Skip to navigation Skip to content Logo Margreet Ridder
Navigation
  • Home
  • Diensten
    • Training Gespreksvaardigheden
    • Training Omgaan met Werkdruk
    • Teamcoaching
    • Theater in de Zorg
    • Spreker/Dagvoorzitter
  • Over Margreet
  • Specials
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Diensten
    • Training Gespreksvaardigheden
    • Training Omgaan met Werkdruk
    • Teamcoaching
    • Theater in de Zorg
    • Spreker/Dagvoorzitter
  • Over Margreet
  • Specials
  • Blog
  • Contact
  • Waarom je collega niks met jouw feedback doet

    Ken je dat? Je hebt je al een tijdje gestoord aan bepaald gedrag van een collega. Je hebt er lang over nagedacht, misschien wel van…

  • Overleggen met dokters, waarom is dat soms zo lastig?

    Iedere zorgprofessional overlegt met artsen. Dat is logisch; zij zijn eindverantwoordelijk voor het beleid. Veel vragen van patiënten lopen via de assistente of de verpleegkundige…

  • Waarom je achteraf pas weet wat je toen had willen zeggen

    Ken je dat? Een patiënt komt met het stoom uit de oren naar de balie en eist dat ‘ie NU geholpen wil worden. Of de…

  • Nurse Power

    Daar stond ze: een jonge verpleegkundige met een goed verhaal. Enthousiast vertelt ze over het wetenschappelijk onderzoek dat ze gaat uitvoeren. Wetenschappelijk onderzoek dat volledig…

  • De top 3 stoorzenders tijdens je werk, en hoe je daar slim mee om kunt gaan

    ‘Ik word de hele dag onderbroken in mijn werk, het is om gek van te worden, iedereen wil de hele tijd iets van me. Daar…

Jouw JA is waardeloos als je geen NEE kunt zeggen

Laatst werkte ik met een team van verpleegkundigen over ‘omgaan met grensoverschrijdend gedrag’. We komen bij het onderwerp NEE zeggen. We werken met regietheater. (klik hier als je meer wilt weten over regietheater) De acteurs spelen een herkenbare casus uit waarbij de verpleegkundige zich in…

lees verder

Waarom je een goed voornemen altijd aan iemand moet vertellen

Wat ga je vanaf morgen anders doen? Deze vraag stel ik graag. Ik hou van voornemens. Ze genereren positieve energie. Ik heb eens een bedrijfspsychologe horen vertellen dat het hardop uitspreken van een goed voornemen je helpt om het voornemen succesvol te laten zijn. Sindsdien…

lees verder

Ode aan een oud-patient van mij

Het is al zeker 20 jaar geleden maar ik kan me haar nog supergoed herinneren. Mevrouw Plu. Mevrouw Plu was 104 jaar oud toen ze nog een heupprothese kreeg. Ze was een uitzondering. Eigenlijk was ze te oud, maar de orthopeed vond haar nog zo…

lees verder

Misvattingen waardoor je nieuwe vaardigheden niet gaat oefenen en hoe je dit handig kunt omdenken

Een blog over hoe je om kunt gaan met je eigen weerstand op het oefenen van nieuwe vaardigheden. Tijdens trainingen leer je nieuwe vaardigheden die je kunt toepassen op allerlei situaties. Om dit goed te kunnen moet je oefenen. Zo werkt leren. Ik gebruik graag…

lees verder

Gebruik Feedback eens als compliment

Bij feedback denken mensen vaak aan een diplomatieke manier om iemand anders even flink de waarheid te zeggen. De ultieme methode om een collega te wijzen op diens fouten zonder ruzie te krijgen. Maar feedback als compliment wordt nauwelijks ingezet. Terwijl het juist een heel…

lees verder

Overbrug de communicatiekloof

Waarom je vanuit je eigen voorkeurstijl in communiceren soms een kloof slaat in plaats van een brug. En hoe je dit kunt oplossen. We hebben allemaal zo onze voorkeuren in het leven. Iedereen heeft een eigen smaak en stijl. Het valt me wel eens op…

lees verder

Bij de bakker

Bij de bakker kwam ik haar tegen. We stonden naast elkaar te wachten tot we aan de beurt waren. Ze keek me aan en zei: “ jij gaf toch de training omgaan met lastige gesprekken?” Ik herkende haar. Ze werkte als doktersassistente bij een polikliniek….

lees verder

De 5 goedbedoelde blunders in communicatie

Als zorgprofessional ben je de hele dag aan het communiceren, dan is het soms onvermijdelijk om in valkuilen te stappen. Ben je je bewust van je eigen valkuilen dan kun je daar verandering in aanbrengen. Bijvoorbeeld door sommige uitspraken of woorden te gaan vermijden. Bij…

lees verder

Berichtnavigatie

  • ← Previous
  • 1
  • …
  • 4
  • 5

Meest recente berichten

  • Waarom je collega niks met jouw feedback doet
  • Overleggen met dokters, waarom is dat soms zo lastig?
  • Waarom je achteraf pas weet wat je toen had willen zeggen
  • Nurse Power
  • De top 3 stoorzenders tijdens je werk, en hoe je daar slim mee om kunt gaan

Archief

  • oktober 2020
  • september 2020
  • maart 2019
  • november 2018
  • november 2017
  • augustus 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • november 2016
  • oktober 2016
  • september 2016
  • mei 2016
  • april 2016
  • februari 2016
  • januari 2016
  • juli 2015
  • juni 2015
  • februari 2015
  • januari 2015
  • november 2014
  • oktober 2014
  • augustus 2014
  • juli 2014
  • juni 2014
  • mei 2014
  • april 2014
  • maart 2014
  • februari 2014
  • januari 2014
  • december 2013
  • oktober 2013
  • september 2013

Diensten

Training gespreksvaardigheden
Training omgaan met werkdruk
Teamcoaching
Theater in de zorg
Spreker/dagvoorzitter

 

Af en toe mijn nieuwsbrief ontvangen?

Controleer je inbox of spammap om je abonnement te bevestigen.

Contact

Margreet Ridder
Molensingel 117
2614 LC Delft
06-22832573
Contactformulier

© Margreet Ridder 2021
Webrealisatie: CONTENT voor elkaar
Deze website laadt alleen functionele en geanonimiseerde analytische cookies om uw website ervaring te verbeteren. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen.

Lees meer Accepteer
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

OPSLAAN & ACCEPTEREN